Det är mycket nu!

Har varit - hoppas det lugnar ner sig lite.

Fredag kväll var det först födelsedagsfirandet på Broken Dreams i Borlänge och sedan resa till Sandviken. Allt klaffade fint, men på lördagen - då vi skulle vara toppenmorföräldrar - då gick det åt pipsvängen kan man säga.
Rolf mådde inte så bra, men körde ändå festprissarna till Göranssons Arena för hårdrockskonsert. Jag tog ett glas vin och barnen som hade lämnats i vår vård, spelade dataspel, åt egenhändigt tillagad tacos och en hel massa godis. De skötte sig perfekt men morfar, han gick till sängs med ont i ryggslutet vilket bara eskalerade. Det resulterade i att vi måste kalla hem Anna, ringa efter ambulans och därefter tillbringa största delen av natten på Gävle sjukhus akutmottagning. Sjuklingen fick säng med en ihopvikt filt som kudde, ganska ok faktiskt. Men de har dåliga stolar kan jag lova, en liten 30x30 cm stor träplatta som fälldes ner från väggen och varenda gång jag reste mig smällde den upp mot väggen - PANG. Irriterande. Så småningom fick jag en lite behagligare plats att sitta på men..... natten blev iaf lång!
Vid 03.30 blev han äntligen utskriven efter lite blodprover samt tabletter och spruta mot värken som gav med sig så pass att vi kunde åka sjukbil hem till Karlavägen.
Vi slängde oss i säng och sov som klubbade, jag i sju timmar och Rolf lite längre! Nu är vi iaf hemma och får sova i egen säng inatt. Skönt. Och det onda har till stor del gett med sig hoppas jag.
I morgon är det dags för mottagning av tavlor till Konstföreningens medlemsutställning. Hoppas vi får in många objekt. Najs när den är över! DÅ blir det iaf lugnare.

18/100

Kommentarer

Bror sa…
Rolf också? Det har var ett jädra hallå denna helg verkar det som.

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!