Födelsedagsfirande

Igår firade vi Nalle - lillebror. Han bjöd på middag; grillade kycklingskånkar och god sallad. Dessert fick vi också. Han imponerar på mig faktiskt - han, som serverar sina flickor 'microburgare'; en falukorvsskiva mellan två brödskivor som han brassar på i micron. Troligen får de ketchup till.
De svälter ialla fall inte och de älskar sin pappa!
Varsågod Nalle - här ser du en lite mer avancerad variant, (ICA-recept)

14/100

Bilden har jag 'lånat' på nätet, ser riktigt gott ut tycker jag och här är länken: http://www.ica.se/recept/falukorvsburgare-med-ajvarcoleslaw-720853/
Jag ska faktiskt testa!

Kommentarer

Bror sa…
Tack för besöket och tack för presenterna!
Jag måste rätta dig lite. Brödskivorna till microburgarna är rostade i brödrosten och sen kapade till rätt storlek. Korven är stekt. Sen har jag ofta lök hemma så det blir lite lök på samt dressing. Under korven blir det senap o ketchup.

Desserten ni fick var faktiskt en för stunden uppfunnen nödlösning som kom från det "jag hade i skåpen". Glass, två centerchokladbitar samt lite sirap.
Nu ska jag läsa mer inlägg du skrivit.

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!