Jag tyckte häromdagen att det var nog!

Men icke! Kl 6 i morse - efter ca fyra timmars sömn, hade svårt att somna - blev jag väckt av Guben som ville ha piller och bomull. Han hade blött näsblod från kl tre och behövde assistans. Men se det ville inte sluta blöda så när klockan började bli halvåtta så åkte vi till vårdcentralen, där skulle de väl kunna stoppa blod! Neejdå det blev fortsatt färd till Falu lasarett - på Mora hade det brunnit så allt hänvisades till Falun. Men då fick han åka sjukbil, jag hade åtaganden nere på Kulturhuset infor morgondagens vernissage, ett 50-tal konstverk skulle upp på väggarna och kunde inte köra honom.
Så fick det bli och vi spikade och plockade runt de olika verken, det blev väldigt fint må jag säga. Och hjärtligt välkomna i morgon, först årmöte kl 11 och därefter vernissage.
Här är Inger, en av utställarna i färd med att arrangera sina konstverk, 'Luft och ljus'
Mitt i spikandet ringde han och meddelade att han ville bli hämtad och så fort har jag aldrig åkt tur och retur Rättvik-Falun. Tror det var gjort på 80 minuter...

23/100

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!