Mat idag

Idag köper jag
4 tjocka korvar
2 paprikor i strimlor, röd o grön
cocktailtomater, ett dussin i halvor
½ rödlök
sambal oelek
Jalapenopeppar


hemma har jag redan

2 klyftor vitlök i skivor
2 dl kidneybönor
1 msk smör
salt


Delar korven på längden och steker den, fräser lök och paparika tills vitlöken fått färg och grönsakerna är lite mjuka. Tillsätter bönorna och kryddar. Sist lägger jag i tomaterna för att de ska bli lite ljumna.

Kanske, kanske tycker mina tjejer att det kan vara bra att få snabba, lättlagade recept från mamma. Hojta till om ni vill ha fler!

Receptet taget ur Anna JD Jacobssons bok Från mitt kök

Kommentarer

Brittis sa…
Låter gott. Kanske något att prova.
Anonym sa…
Uppskattas! Men Elias äter ju inte BRUNA bönor.. hihi det har han gjort tillräckligt på dagis har han informerat mig om - spelar ingen roll att de Bruna bönorna är vita.. ;) /A
Jag sa…
Ge honom pasta då och ta bönorna själv

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!