..Du har plats 16 i kön...

hos skatteverket. Då hinner man skriva mycket på bloggen, för det startade med 16:e plats sedan 18, 16 igen, 11 och nu 9. Kommer kanske fram före frukost.

Efter försäljningen av sommarstugan fick jag ju massor med tid för trädgården här på hemmaplan. Det började redan planering redan i april förra året och fortsatte i maj att jag med maskinhjälp, tog bort tujorna som gett skön skugga under heta sommardagar. Sedan beställdes snickare som byggde nytt staket efter mina önskemål. Fick hem ett par kbm jord för att ersätta tujarötterna, samt gräsfrö och gödning. Efter mycket svett och svära fick jag äntligen till gräsmattan, den såg inte mycket ut för världen när jag började, dock ganska tidigt - redan i april. Då planerade jag för inramning med sten för att underlätta gräsklippningen. Hur det såg ut innan...


Och visst ser det väl fint ut med stenplattorna?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Magsjuka

Åh vilken lycka!